1/1
|
|
Фізика як
природнича наука. Урок
вивчення нового навчального матеріалу
|
Освітня: сформувати в учнів початкові уявлення про фізику,
фізичні тіла та явища, методи дослідження фізичних явищ.
Виховна: формувати знання учнів про форми існування та руху
матерії а також методи наукового пізнання.
Розвивальна: формувати вміння планувати та проводити
спостереження і досліди, аналізувати одержані результати, розвивати творчі
здібності учнів, прищеплювати зацікавлення до інтелектуальної праці
|
I.
Мотивація
вивчення теми «Починаємо вивчати фізику».
II. Актуалізація опорних знань з курсу «Природознавство».
III.
Вивчення нового
матеріалу.
1.
Фізика – наука
про природу.
2.Фізичні тіла та фізичні явища.
3.
Роль фізики в
житті людини, у розвитку науки і техніки. Досягнення сучасної фізичної науки.
IV.
Первинне
закріплення й узагальнення знань учнів:
-
Наведіть
приклади явищ природи.
-
Наведіть
приклади фізичних тіл.
-
Що розуміють
під фізичним явищем?
-
Чому фізику
вважають основою техніки?
-
Які сучасні
досягнення науки та техніки стали можливими завдяки успіхам фізики?
|
Нагрівання
дротини електричним струмом; розширення твердих тіл під час нагрівання;
закипання води у паперовій посудині; іскровий електричний розряд; одержання
на екрані збільшеного зображення свічки.
4.1.Фізика – наука про природу:
1.1.
Обертання Землі
навколо осі, Аристотель (історична довідка);
1.3.
Схід Сонця,
полярне сяйво.
4.3.
1.1.1. Природні
явища; таблиці; 1.6.1. Механічні, теплові, електромагнітні, світлові явища,
творча думка людини; 1.1.4. Повітряний лайнер «Мрія», сучасна ракета,
мобільний зв’язок.
4.4.Лабораторна робота № 1.
4.6.
Механіка – рух – вільне падіння (динамічна модель досліду Ньютона)
|
Б: § 1. Запитання після § 1. Підготуватися до лабораторної
роботи № 1, с. 11.
Г: § 1.
Запитання після § 1. Підготуватися до лабораторної роботи № 1, с. 193.
І: § 1.
Запитання після § 1. Вправа після §1(1-3) (усно).
П: § 1.
Запитання після § 1. Підготуватися до лабораторної роботи № 1, с. 7
|
2/2
|
|
Наукові
методи пізнання природи. Лабораторна робота № 1 «Кабінет фізики та його
обладнання. Правила безпеки у кабінеті фізики». Комбінований урок
|
Освітня: ознайомити учнів з науковими методами пізнання
природи; сформувати уявлення про експеримент як провідний метод дослідження
фізичних явищ; ознайомити учнів з досягненнями відомих учених-фізиків,
експериментаторів та творців фізичних теорій; продовжити формування вмінь
застосовувати теоретичні знання на практиці, планувати експеримент,
користуватися вимірювальними приладами.
Виховна: розвивати науковий світогляд учнів, розкривати
перспективи використання фізичних знань.
Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, прищеплювати
зацікавлення до інтелектуальної праці, самостійності та самоконтролю
|
I.
Актуалізація
опорних знань учнів.
Для
закріплення навчального матеріалу попереднього уроку та актуалізації опорних
знань доцільно методом евристичної бесіди з’ясувати з учнями такі питання:
-
Що називають
явищами природи?
- Для чого вивчають природні явища?
- Що вивчає фізика?
- Чому фізику вважають основною наукою про природу та
основою техніки?
-
Яким чином
людина дізнається про природні явища?
II.
Вивчення нового
навчального матеріалу.
1.
Спостереження
як метод наукового пізнання.
2.
Експеримент як
метод відкриття і перевірки фізичних законів.
Роль
фізичної теорії в дослідженні природних явищ.
4.
Вчені-фізики – першодослідники фізичних явищ.
III. Фронтальне виконання лабораторної роботи № 1.
IV. Аналіз результатів виконання лабораторної роботи.
V.
Узагальнення та
підсумок уроку можна провести методом бесіди за запитаннями:
- Чим відрізняється спостереження від експерименту?
-
Чому
експеримент є провідним методом пізнання природних явищ?
3.
Які основні
правила роботи в шкільному кабінеті фізики?
|
4.1.Фізика – наука про природу:
1.3. Фото прискорювача елементарних частинок; Галілео
Галілей, Ісак Ньютон (історична довідка);
1.3.
Досліди Галілея
і Ньютона;
1.3.
Запитання для
самоперевірки. 4.3.1.1.2. Фізичні явища – скочування кульки з похилої
площини, отримання електричної іскри, кипіння води в хімічному стакані, отримання
зображення за допомогою збиральної лінзи;
1.4.
1.1.3. Вивчення
прискорення вільного падіння. Прискорювач елементарних частинок. 1.1.5
Творці фізики;
Фізика –
наука про природу.
4.4.
Лабораторна робота № 1.
1.6.1. 4.6. Механіка – рух – вільне падіння (динамічна
модель досліду Ньютона)
|
Б: § 2.
Запитання після § 2. Підготуватися до лабораторної роботи № 2, с. 22.
Г: § 2.
Запитання після § 2. Підготуватися до лабораторної роботи № 2, с. 194.
І: § 2.
Запитання після § 2. Підготуватися до лабораторної роботи № 2, с. 17.
П: § 3.
Запитання
після § 3. Підготуватися до лабораторної роботи № 3, с. 21
|