Робота керівника в
школі, по суті, друга спеціальність. Ця царина діяльності вимагає
специфічних знань, умінь, навичок. Насамперед класному керівникові слід знати,
що виховна робота має низку особливостей.
По-перше, виховний процес має
двосторонній характер. З одного боку, учень зазнає впливів, які свідомо
організовують батьки, вчителі, засоби інформації, громадськість, малі та великі
неформальні групи; з іншого боку, учень виступає як складне природне явище,
особистість якого здатна до реальної самооцінки та виявляє прагнення до
самопізнання, самореалізації і самоствердження.
По-друге, організовуючи виховну
діяльність, класному керівникові портрібно враховувати, що кожен учень однієї
вікової групи має свої індивідуальні особливості та інтелектуально-вольові
можливості, певний досвід взаємодії із соціальним середовищем, власні інтереси
та пріоритети.
Наступна особливість визначається
тим, що виховний процес триває весь період перебування учнів у школі, під час
якого відбуваються значні зміни рівня їх соціального, психологічного, духовного
та фізичного розвитку.
І. Модель
діяльності класного керівника
Класний керівник у загальноосвітньому закладі — це педагог, який
займається організацією, координацією та проведенням позакласної виховної
роботи.
Основні обов'язки класного керівника:
|