Звіт
завідувача Ятранівської філії Ладижинської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Уманської районної ради Черкаської області
про роботу перед громадськістю
У своїй діяльності керуюся Конституцією України,законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням «Про порядок звітування керівників навчальних закладів перед громадськістю»,Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника.
Ятранівська філія Ладижинської загальноосвітньої школи І –ІІІ ступенів є комунальною власністю Уманської районної ради Черкаської області. Управління та фінансування здійснюється управлінням освіти Уманської РДА. Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1932 р., земельна ділянка має площу 2,4 га. Протягом навчального року було створено всі умови для отримання знань учнями і здобуття якісної освіти.
У школі працює 15 педагогічних працівників, 7 обслуговуючого персоналу, з них 6 - сезонні працівники. У загальноосвітньому закладі навчається 70 учнів, 9 класів. З них навчальний рік закінчили і мають: високий рівень досягнень 5 учнів (8%); достатній - 16 учнів (24 %); середній -21 учень (31 %); початковий -7 учнів (11 %), всі учні атестовані. Випущено з школи: 9 клас - 9 учнів (в ЗОШ - 2; ПТНЗ – 2; в ВНЗ І-ІІ рівня - 5).
Усі діти до 18 років на території Сільської ради охоплені навчанням. Ведеться облік дітей і підлітків, складені списки по роках народження, завірені сільським головою, особові справи учнів, алфавітна книга, класні журнали. З метою соціального захисту неповнолітніх в школі щороку проводиться громадський огляд умов проживання, навчання та виховання дітей із сімей різних категорій.
Складені соціальний паспорт школи та класів. У результаті громадського огляду виявлено: учнів у школі – 70 ; повних сімей - 17, в них дітей -21; дітей матерів – одиноких – 1; сім’ї, де один з батьків померли – 3, дітей – 3; дітей, батьки яких розлучені – 5; опікуни -3, дітей - 5; багатодітних – 10, в них дітей -23; малозабезпечених -3, дітей-7; дистанційних – -, дітей – -; ЧАЕС – - . Здійснюється соціальна підтримка дітей пільгових категорій згідно діючого законодавства. Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них організовано участь у заходах; оздоровлення у дитячому закладі відпочинку. Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей, діти батьки яких є учасниками АТО та діти, позбавлені батьківського піклування щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні. З опікунами дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, підтримується постійний зв'язок класних керівників, соціального педагога, адміністрація школи.
Усі учні школи охоплені гарячим харчуванням, а діти 1-4 класів та пільгових категорій - харчуються безкоштовно.
Освітній процес забезпечують 15 педагогічних працівників. 15 вчителів (100%) мають повну вищу педагогічну освіту, 2 вчителів (13%) мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 3 (21 %) – «спеціаліст першої категорії», 8 (53 %) – «спеціаліст другої категорії», 2 (13%)– «спеціаліст». Чергову атестацію пройшли 7 вчителів (46 %), курси підвищення кваліфікації - 3 педагога (21 %).
Школа працює за кабінетною системою. У загальноосвітньому навчальному закладі функціонує 6 кабінетів, 4 класні кімнати, спортивна зала, їдальня, бібліотека, кабінет директора школи, методичний кабінет.
Кабінети школи обладнані сучасною комп'ютерною технікою. Для висвітлення роботи школи створений сайт закладу, на якому батьки, громадськість ознайомлюються з шкільними новинами, позакласною роботою, досягненнями вчителів та учнів.
Бібліотека школи нараховує 1413 підручників.
Координуючим центром методичної роботи в школі є методичний кабінет, який обладнано згідно вимог і положення «Про методичний кабінет». У ньому створені умови для організації самоосвіти вчителів, наявна картотека методичної літератури, картотека кращого досвіду освітян району, області, зібрані матеріали з досвіду роботи школи, вчителів, нормативні документи.
Колектив школи працює над науково - методичним питанням «Формування конкурентно-спроможної особистості шляхом впровадження інноваційних навчально-виховних технологій».
Із метою вдосконалення професійної майстерності у навчальному закладі діють чотири методичні об єднання. Для обміну досвідом вчителів та покращення методичної роботи у школі пройшли: місячник педагогічної майстерності «Сучасному уроку – високу ефективність»,«Захист творчого портрета педагога, який атестується», конкурси «Вчитель року», «Класний керівник», учительський лекторій «Сучасні технології навчання».
На базі школи працює «Школа олімпійського резерву», створено картотеку обдарованих та здібних учнів, яка на початок навчального року нараховувала 8 дітей. Результатом роботи Школи олімпійського резерву є призові місця у районному етапі предметних олімпіад. Учень 9 класу Круглик Вадим зайняв ІІ місце в ІІ етапі учнівських олімпіад з математики.
Учениця 8 класу Тюріна Ліза взяла участь у районному конкурсі читців-декламаторів "І лине Шевченкове слово..." і зайняла ІІІ місце.
Членами методичного обєднання був проведений, окрім тижня української мови, проведений тиждень з української літератури, присвячений Шевченківським дням. У програмі тижня – художні читання, конкурси читців, виставка тематичних газет і пізнавальні вікторини.
Традиційно високими залишаються показники школи у Всеукраїнському інтерактивному заочному науковому конкурсі «Соняшник»; усього брало участь 13 учнів, із них звання Диплом І ст. Всеукраїнського рівня – 1 учень, Диплом ІІ ст.. Всеукраїнського рівня – 1 учень, Диплом ІІІ ст.. Всеукраїнського рівня – 1 учень, Диплом ІІІ ст.. Регіонального рівня – 3 учні, «Диплом» ІІ ст. – 2 учні, Диплом переможця в початковій школі – 3 учні, Диплом переможця на шкільному рівні – 2 учні, Сертифікат учасника – 2 учні.
Однак слід зауважити, що на рівні районних предметних олімпіад показники роботи вчителів словесників з обдарованими учнями низькі.
На високому науково-методичному рівні були сплановані та проведені предметні тижні з хімії, інформатики, фізики, основи здоров’я, біології, української мови та математики, які включали конкурси стіннівок, розгадування кросвордів, змагання між учнями 8-11 класів.
Традиційно учні школи беруть участь у математичній конкурсній грі «Кенгуру»; прийняли участь у грі 10 учнів.
Плідними результатами відзначена робота методичного об’єднання вчителів початкових класів. Учні 1-4 класів активні участники районного конкурсу «Юний декламатор». Учениця 2 класу Магрук Дарія прийняла участь у даному конкурсі, де показала себе талановитою ученицею і отримала «Подяку» від відділу освіти Уманської РДА. Класний керівник Розум А.А. Кучеренко Катерина учениця 3 класу взяла участь у районній олімпіаді з математики для учнів 3-4 класів. Класний керівник Яремчук Н.В.
Членами методичного об’єднання був проведений тиждень початкової школи. У рамках тижня були проведені веселі старти, конкурс малюнків на асфальті, інсценізація казок, цікаві вікторини.
На конкурс цифрових ресурсів представлено роботи таких вчителів:
1. Овчар А.Ю., учитель української мови та літератури і зарубіжної літератури електронний підручник на тему «Чарльз Дал "Чарлі і шоколадна фабрика""
2. Панасенко О.Г. учитель географії електронний підручник на тему "Транспорт"
Педагоги школи протягом навчального року продовжували активну роботу над удосконаленням педагогічної майстерності та підвищенням професійного рівня шляхом самоосвіти, проходження курсової перепідготовки в обласному інституті післядипломної освіти. Слухачами курсів у 2017-2018 н. р. стали Розум А.А., Сачук Ю.П., Матеїшен Ю.О., Стригункова О.В.
Результати атестації засвідчили, що методична рада навчального закладу виконала свою стимуляційну функцію Розум А.А., учителю початкових класів, Овчар А.Ю., вчителю української мови і літератури, Панасенку О.Г., вчителю історії, Приз Н.І., соціальному педагогу присвоєно «спеціаліст другої категорії», Черниченко А.Л., вчителю початкових класів, Журавленко С.Ю., вчителю початкових класів та Яремчук Н.В., вчителю початкових класів підтверджено "спеціаліст першої категорії". Робота над методичною темою «Формування конкурентно-спроможної особистості шляхом впровадження інноваційних навчально-виховних технологій» активізувала форми методичної та фахової підготовки кожного учителя, підняла на вищий теоретичний рівень.
Постійний творчий пошук учителів дещо активізував процеси взаємовідвідування уроків, що забезпечило активну й успішну участь педагогів у щорічній виставці ППД. Сивак Л.А., та Круглик Л.П. є членами районних творчих груп, де виконували індивідуальні роботи, що увійшли у збірки кращих методичних посібників. І відзначено на рівні області їхні творчі групи в яких вони є членами та занесено їхні роботи до каталогу перспективного досвіду Черкащини.
Навчальний план охоплює інваріантну частину сформовану на державному рівні та доповнену додатковими годинами з метою розвитку і поглиблення знань з предметів інваріантної складової.
Школою проводиться значна роз'яснювальна робота з учнями 9 класу та їх батьками. Створений інформаційний куточок, де розміщені матеріали, які висвітлюють процедуру проведення ДПА, організовані консультації із предметів, з яких учні складатимуть ДПА.
Позакласна робота навчального закладу спланована відповідно моделі виховної системи «Школа сприяння здоров’ю», що реалізується через впровадження проектів «Школа безпеки», «Здоров’я дитини – безпека нації», «Кожна дитина має талант». У школі працює первинний дитячий колектив «Ятранівчанка». Учні початкових класів об’єднанні в дитячий колектив «Барвінчата». Керівним органом дитячого колективу є кординаційна рада. Для батьків проведено батьківські зборів у 1-11 класах, з них двоє загальношкільних, де обговорювались питання навчання і виховання учнів, створення безпечних умов для перебування учнів у школі.
З метою правового виховання у школі проводяться Дні правових знань,Тиждень права, діє Рада по профілактиці правопорушень.
Велике значення у школі приділяється організації профілактики дитячого травматизму. До річного плану включені заходи спрямовані на попередження дитячого дорожньо-транспортного та побутового травматизму, проведено моніторинг щодо випадків травмування дітей по школі.
Відповідна робота проводилася щодо відпочинку та зайнятості учнів школи влітку під керівництвом директора відпочинкового центру Приз Наталії Іванівни та працівників школи, охоплено учнів (82 %) учнів.
Медичне обслуговування учнів школи було організовано відповідно нормативно-правової бази. Для цього в школі обладнано медичний кабінет, де працює медична сестра, яка організовує систематичне медичне обслуговування, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно діти та працівники проходять медичне обстеження.
У школі працює волонтерський загін «Турбота». Волонтери нашої школи сприяють благочинній діяльності товариства Червоного Хреста Уманського району, є активними учасниками благодійних акцій «Від серця до серця», «Допоможи учасникам АТО».
Профорієнтаційна робота проводиться формуючи ціннісне ставлення до праці, з учнями проводилась діагностика обрання майбутньої професії, вивчення творчих здібностей та професійних нахилів, школа постійно підтримує зв'язок з різними навчальними закладами вищих рівнів акредитації. Укладено Угоди про співпрацю з УДПУ, з УНУС, Білоцерківським аграрним університетом.
Впродовж року проводилась належна робота служби охорони праці, спеціалістом Овчар А.Ю., спрямована на дотримання правил охорони праці та безпеки учнями та працівниками закладу. Проводились відповідні заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійних захворювань і аваріям.
Директором школи здійснюється систематичний прийом громадян. Як свідчить аналіз журналу обліку особистого прийому громадян, найчастіше звертаються з таких питань: вибуття учнів , прибуття учнів , видання довідок батькам. Всі питання вирішуються позитивно.
У ході підготовки школи до нового навчального року та протягом року було виконано великий об’єм робіт: підготовлено всі класні кімнати до навчального процесу. Придбано нову сучасну комп’ютерну техніку в комп’ютерний клас.
У роботі протягом року є багато позитивних моментів і багато невирішених проблем. Тому першочерговим завданням є створення комфортних та безпечних умов для здобуття якісної освіти та зміцнення матеріально-технічної бази.